Gratis frakt over kr 1000,-
2-5 dagers levering
Frakt fra kr 69,-
Sendes innen en arbeidsdag (24 timer)

Salgsbetingelser

 

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

1. Generelle opplysniger

www.KnitLikeABee.no er levert av Knit Like A Bee AS, organisasjonsnummer 926 596 241. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

 

Ved kjøp av strikkeoppskrifter kan ikke disse kopieres eller deles med andre.

 

Kontakt informasjon:

E-post: post@knitlikeabee.no

 

Alle henvendelser sendes på mail og vil bli besvart så snart som mulig.

2. Priser

Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

3. Betaling

Betaling skjer ved kortbetaling eller vipps der pengene trekkes når varen sendes. Selger kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

4. Frakt

Gratis frakt ved bestilling over kr 1000,-. Ellers beregnes fraktpris i handlekurven.

 

Strikkeoppskrifter leveres elektronisk og har derfor gratis frakt.

 

Pakker til Svalbard og Jan Mayen har egne priser. Gratis frakt over kr 1000,- tilbys ikke til Svalbard og Jan Mayen.

4.1 Leveringsmetoder

Pakker blir levert hjem i postkassen, mens pakker som er for store sendes til hentested. Pakker som blir sendt til postkassen, men ikke kan leveres i postkassen blir sendt til nærmeste hentested. Pakker blir levert av Bring eller PostNord. Eventuelle forsinkelser hos fraktleverandør kan forekomme og er utenfor Knit Like A Bee sin kontroll.

 

Pakker som sendes til postkasse med PostNord sendes samlet fra selger og vil ikke komme frem på kjøpers sporingsnummer før disse blir sortert og videresendt. Alle pakker sendes normalt innen en arbeidsdag (24 timer) selv om dette ikke vises på kjøpers sporing.

 

Digitale strikkeoppskrifter leveres elektronisk og sendes til kundens oppgitte epostadresse.

4.2 Leveranser

Ordrer blir normalt sendt innen en arbeidsdag (24 timer) og leveres vanligvis i løpet av 2-5 arbeidsdager, i mindre sentrale strøk kan det ta lengre tid. Pakken sendes med sporing der kjøper mottar melding om at pakken er på vei og kan spore den underveis.

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, ta kontakt så snart som mulig via post@knitlikeabee.no for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

4.4 Uavhentede pakker og pakker som returneres pga feil eller mangelfull adresse

Uavhentede pakker og pakker som returneres på grunn av feil eller mangelfull adresse blir belastet et gebyr på kr 100,- på ordrer inntil kr 999,-. Dette er for å dekke fraktkostnaden tilbake til oss. På ordrer fra kr 1000,- blir det belastet faktiske fraktkostnader. Dette vil være et gebyr på minst kr 100,-, men ikke mer enn kr 200,-. Dette gjelder også ordrer som har fått gratis frakt ved bestilling.

 

Resterende ordrebeløp vil bli refundert til kunden så snart som mulig og senest 30 dager etter at varene er mottatt i retur. Kunden kan avtale å få varene sendt ut på nytt ved å dekke ytterligere fraktkostnader. Pris og link til betaling kan fås ved å ta kontakt på post@knitlikeabee.no.

5. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten utløper etter 14 dager fra den dag du har mottatt varen. Hvis du har bestilt flere produkter, men de leveres hver for seg, utløper angreretten fra den dag du mottar den siste varen.

 

Fristen innebærer at du har 14 dager fra den dagen du mottar varen, til å informere oss om at du angrer på kjøpet ditt. Du kan sende en e-post til post@knitlikeabee.no eller last ned angreskjema her.

 

Du kan ikke angre kjøpet ditt ved å nekte å ta imot/hente ut pakken din uten å gi oss beskjed.

 

Kjøper dekker kostnader ved retur av varer.

 

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

5.1 Delvis returnering

Det er mulig å kun returnere deler av en ordre, selv om varen(e) er del av en større bestilling.

 

Vær oppmerksom på at vi ikke tilbakebetaler fraktkostnader knyttet til delvis returnering.

5.2 Ingen angrerett

Angreretten ved kjøp av digitalt innhold gjelder kun fram til varen er levert. Digitale strikkeoppskrifter kan derfor ikke angres etter at de er levert og kjøper aksepterer disse vilkårene ved bestilling.

5.3 Varens stand ved retur

Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i samme stand som da du mottok den.

5.4 Tilbakebetaling ved heving av kjøp

Ved heving av et kjøp tilbakebetales beløpet så snart som mulig, og senest 30 dager etter at vi har mottatt varene i retur.

 

Varen skal sendes til:

Knit Like A Bee AS

c/o Kristiansen

Nordre Vardhaugen 42

5253 Sandsli

 

Vi mottar kun varer som sendes direkte til adressen.

6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruker informasjonen din.

 

Vi lagrer og deler den informasjonen som er nødvendig for å kunne levere varen til deg. For å kunne oppfylle våre forpliktelser etter avtalen utleveres nødvendige opplysninger til våre samarbeidspartnere.

 

Opplysninger vi etter bokføringsloven er forpliktet til å bevare vil lagres i inntil 5 år, i henhold til lovens krav.

 

Vi jobber bare med databehandlere i EU og/eller land som kan gi opplysningene dine tilstrekkelig beskyttelse. Den ansvarlige databehandleren for www.knitlikeabee.no er Knit Like A Bee AS.

 

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter. Det gjøres oppmerksom på at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger. Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sendes til post@knitlikeabee.no.

 

Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene.

7. Kontakt & Support

Kontakt og support finner du her.

8. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

9. Force majeure

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll som for eksempel krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser, kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slike unntak gjelder under forutsetning av at handlingen ikke kan utføres under disse betingelsene. Ved utøvelse av Force majeure skal den andre parten straks varsles om omstendighetene.

9.2 Endring av kontrakt

Med mindre annet er avtalt, har vi ikke rett til å endre vilkårene for et salg etter at salget er utført.

9.3 Klager

Ved klage, vennligst kontakt oss på post@knitlikeabee.no.

9.4 Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkårene skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.

 

Sist oppdatert: 13.02.23